Saturday 31 December 2016

101 IMPIAN IMKK DIS 2015 SIAP SEPT 2016

Alhamdulillah,
Syukur kehadrat Illahi, atas izinNya Siap juga cacatan 101 IMpian saya.

Dalam tempoh menyiapkannya, saya sentiasa terfikir teruknya aku ni, duk nak minta macam-macam tapi ...haiishhh tak tahu nak kabor le komeee oiii..( bak kata orang Perak)

Kak Ct telah menghadiri Seminar IMKK pada Disember 2015, Buat kali PERTAMA kalinya, Tetapi Baru Sahaja Siap 101 Impian Ni semalam.

Bermimpi itu PERCUMA.. tapi kak ct ada penyakit takut bermimpi, 

Mengambil masa hampir setahun melengkapi 101 Impian SENDIRI...IMPIAN SENDIRI TAU...BUKAN IMPIAN ORANG LAIN..itu pun jenuh.

Pada, pertama kali IMKK Disember 2015, menghadiri IMKK, Kak CT tak faham, blur je semua arahan Dr Hj Azizan Osman. Ada sesetegah perkara faham apa yang dia suh buat, tapi kct tak buat, 

Terutamanya Senarai & Susun 101 Impian ni, Ntah le...tak faham ke pun..degil ke pun... Sehingga SEPTEMBER 2016,  kct pergi lagi IMKK.

Disitu la, baru tersentak,..macam kena ketuk kepala ni.. 

Udah Faham..Lambat pulak tindakannya..terhegeh-hegeh... kct rasa kact la anak murid paling lembap dan teruk buat DAO. Kalau dia tahu pasal ni...rasanya dia pun malu nak mengaku anak murid.

Anyway, banyak lagi nak share, tentang perjalanan nak menyudah 101 IMPIAN ni. Tapi lain kali la kct menulis. kalau di kisahkan esok pun tak habis.

THIS IS " My 101 Dream"












1. Saya berjaya mendapat JUMLAH JUALAN BULANAN RM 100,000.00 pada JANUARI 2017 ini, KONSISTENT dan meningkat setiap bulan sehingga DISEMBER 2017.

2. Saya berjaya menyimpan RM10,000 ke dalam akaun tabung haji SETIAP BULAN sepanajng tahun 2017, dan menggunakan simpanan tersebut bagi melangsaikan hutang PTPTN dan kad kredit.

3. Saya berjaya merekrut KAKITANGAN PENTADBIRAN DAN JUALAN pada JANUARI 2017

4. Anak saya NURMYAIRRAH Berjaya memilik 6A dalam peperiksaan UPSR pada tahun 2017

5. Saya Berjaya menurunkan berat badan kepada berat badan ideak 50kg pada APRIL 2017

6. Saya berjaya membuat JUMLAH JUALAN BULANAN RM 200,000.00 pada setiap bulanan didalam TAHUN 2018

7. Saya berjaya Menyimpan RM 20,000.00 setiap bulan ke dalam AKAUN TABUNG HAJI SEPANJANG TAHUN 2018

8. Saya dapat membuat rawatan mata secara LASIK dengan Prof Muhaya Mohammad Disember 2017

9. Saya berjaya membayar CUKAI Perniagaan & Pendapatan pada DISEMBER 2016

10. Saya berjaya melangsaikan hutang Pinjaman Pelajaran PTPTN dan Pinjaman Peribadi bernilai RM 100,000.00 pada DISEMBER 2017

11. Saya Berjaya Menukar & Membeli Kereta Nissan X Trail Berwarna KELABU/SILVER Pada SEPTEMBER 2017

12. Saya berjaya membayar CUKAI Perniagaan & Pendapatan dengan amaun YANG BETUL & BAIK untuk tahun 2017 dan akan berterusan .

13. Saya Berjaya membeli Sebuah LORI PERABUT 1 TAN jenama ISUZU pada DISEMBER 2017.

14. Saya berjaya memilik sebuah rumah teres kos sederahana RM250,000.00 pada Jan 2018 dan melengkapinya dengan perabut dan hiasan dalaman dan membawa keluarga pindah ke rumah itu pada JAN 2019

15. Anak saya Muhammad Nizamudin Al Amini Berjaya memiliki 6A (semua A) peperiksaan darjah 6 pada tahun 2019

16. Saya berjaya mengumpul RM 1 JUTA di dalam akaun Financial Free Account (FFA)(Akaun Tabung Haji) pada 31 Disember 2019

17. Saya berjaya pergi mengerjakan UMRAH bersama suami pada FEBUARY 2018.

18. Saya bercuti ke PULAU REDANG, SELAMA 5 HARI 4 MALAM sekeluarga, menginap di Hotel 5 Bintang di THE TARASS BEACH& SPA RESORTS lengkap dengan aktiviti JALAN-JALAN CARI MAKAN serta MEMBELI BELAH pada JUN 2018.

19. Saya bercuti di CAMERON HIGHLAND SELAMA 5 HARI 4 MALAM sekeluarga, menginap di HOTEL 5 Bintang – LAKEHOUSE lengkap dengan aktviti JALAN-JALAN CARI MAKAN serta membeli belah pada JUN 2017.

20. Saya bercuti ke PULAU PINANG dan kawasan SEKITAR 5 HARi 4 MALAM sekeluarga, menginap di Hotel 5 BIntang di GOLDEN SAND RESORT by SHANGRILA lengkap dengan aktviti JALAN-JALAN CARI MAKAN serta MEMBELI BELAH pada DISEMBER 2018

21. Saya bercuti ke PULAU TIOMAN, SELAMA 5HARI 4 MALAM sekeluarga, menginap di Hotel 5 BIntang – BERJAYA TIOMAN RESORT lengkap dengan aktiviti JALAN-JALAN CARI MAKAN serta MEMBELI BELAH pada JUN 2019.

22. Saya menunaikan IBADAH UMRAH pada MUSIM SEJUK bersama SUAMI pada tahun 2019

23. Saya bercuti ke NEGERI JOHOR sekitar kawasan percutian 5HARI 4 MALAM, sekeluarga, menginap di Hotel 5 Bintang- HOTEL JEN PUTERI HARBOUR, JOHOR lengkap dengan aktivIti JALAN-JALAN CARI MAKAN serta MEMBELI BELAH pada DISEMBER.

24. Saya menjadi isteri yang baik, ibu yang hebat, anak yang mengenang jasa, kawan yang positif dan mendorong serta mengambil berat akan kawan-kawan saya.

25. Saya dapat sahabat dengan orang yang berjiwa JUTAWAN, DERMAWAN dan HARTAWAN.

26. Saya berjaya membawa 2 keluarga saya, ibu, adik-adik, anak4 juga suami untuk mengerjakan UMRAH pada bulan RAMADHAN setiap tahun bermula tahun 2020.

27. Saya berjaya membawa 2 keluarga saya, ibu, adik-adik, anak4 juga suami bagi menunaikan HAJI pada tahun 2021.

28. Saya berjaya mencapai JUALAN RM 1 JUTA setiap bulan dan meningkat setiap bulan.

29. Saya berjaya membeli 1 buah rumah BANGLO lengkap dengan perabot serta sebuha kolam renang di MERU IPOH, PERAK pada DISEMBER 2019

30. Saya berjaya membuka 14 CAWANGAN BILIK PAMERAN KABINET DAPUR di seluruh SEMENANJUNG MALAYSIA pada DISEMBER 2020

31. Anak saya Muhammad Nizamudin Al Amini Berjaya memiliki 6A (semua A) peperiksaan darjah 6 pada tahun 2019.

32. Saya berjaya mendapat JUMLAH JUALAN BULANAN RM 100,000.00 pada JANUARI 2020 untuk setiap cawangan ini, KONSISTENT dan meningkat setiap bulan sehingga DISEMBER 2020.

33. Saya berjaya menyimpan RM10,000 dari setiap cawangan ke dalam akaun tabung haji SETIAP BULAN sepanjang tahun 2020.

34. Anak saya NURMYAIRRAH Berjaya memiliki semua A peperiksaan TINGKATAN 3 pada tahun 2020

35. Saya Berjaya mempunyai KILANG PERABUT sendiri, lengkap dengan MESIN DAN PERALATAN BASIS serta kakitangan (SKILL WORKERS) di PREMIS SEWA dengan kadar sewaan RM1000 pada DISEMBER 2019.

36. Saya Berjaya melengkapkan KILANG PERABUT saya dengan semua SIJIL & MESIN KOMPETEN Pada DISEMBER 2018

37. Saya Berjaya mendapat semua SIJIL AKREDITASI SIRIM untuk KILANG PERABUT pada Jun 2020.

38. Saya berjaya memilik senuah KILANG SENDIRI yang dibeli secara TUNAI pada awal tahun 2022 dan memindahkan semua urusan dari kilang yang sewa sebelum ini ke kilang baru yang lebih selesa an penghasilan perabut yang berkualiti, baik dan selamat.

39. Anak saya NURMYAIRRAH Berjaya memiliki semua A peperiksaan TINGKATAN 5 5pada tahun 2022.

40. Saya berjaya membeli dan memiliki 10 buah rumah kos rendah pada Disember 2023 dn menyewakan kepada pasangan yang baru berumah tangga.

41. Saya berjaya membeli dan memilik 10 buah ruamh kedai sederet di kawasan komersil yang berdaya saing pada Disember 2024 dan menyewakannya kepada peniaga/usahawan baru pada kadar sewaan yang bepatutan.

42. Anak saya NAURA AUNI Berjaya memiliki 6A (semua A) peperiksaan darjah 6 pada tahun 2025.

43. Saya Berjaya membeli Sebuah kereta BMW 4wd Model X1 Berwarna Oren.

44. Saya Berjaya membeli Sebuah kereta BMW 4wd. Model X3 Berwarna Putih.

45. Saya Berjaya membeli Sebuah kereta BMW 4wd. Model X5 Berwarna Royale Blue.

46. Saya Berjaya membeli Sebuah kereta BMW 4wd. Model x4 Berwarna Putih.

47. Saya Berjaya membeli Sebuah kereta BMW 4wd. Model x6 Berwarna Putih.

48. Anak saya NURIN ASYIFA Berjaya memiliki 6A (semua A) peperiksaan darjah 6 pada tahun 2027.

49. Anak saya NAURA AUNI Berjaya memiliki SEMUA A PEPERIKSAAN TINGKATAN 3 pada tahun 2028.

50. Anak saya NURIN ASYIFA Berjaya memiliki SEMUA A PEPERIKSAAN TINGKATAN 3 pada tahun 2030.

51. Saya Berjaya membeli Sebuah kereta MERCEDES BENZ A CLASS A250 SPORT 2.0 warna putih.

52. Saya Berjaya membeli Sebuah kereta MERCEDES BENZ A CLASS A45 AMG 4MATIC 2.0 warna putih.

53. Saya Berjaya membeli Sebuah kereta MERCEDES BENZ AMG GT S EDITION 14.0 warna putih.

54. Saya Berjaya membeli Sebuah LORI PERABUT 3 TAN jenama ISUZU pada DISEMBER 2020

55. Saya Berjaya membeli Sebuah 2 LORI PERABUT 1 TAN jenama ISUZU pada DISEMBER 2020

56. Saya Berjaya membeli Sebuah 2 LORI PERABUT 3 TAN jenama ISUZU pada DISEMBER 2025

57. Saya Berjaya menjadi IKON JUTAWAN INDUSTRI WANITA dalam INDUSTRI PERABUT TEMPAHAN-KABINET DAPUR DAN LAIN PERABUT TEMPAHAN.

58. Saya membuat SEMINAR KABINET DAPUR buat pelajar INDUSTRI PERABUT IKM, berkongsi kejayaan dan kepayahn dalam bidang ini, serta masa depan INDUSTRI KABINET DAPUR.

59. Saya Berjaya menjadi Graduan UNIVERSITY OF LIFE DR AZIZAN OSMAN pada tahun 2018.

60. Saya Berjaya berinfaq ke jalan ALLAH sebanyak RM10,000.00 -100,000.00 SETAHUN secara konsisten.

61. Saya Berjaya mempunyai WISMA dan ratusan staff yang komited . Setiap cawangan (14 cawangan) mempunyai 1 Showroom Manager dan 2 Sales Designer

62. Saya Berjaya mencapai SALES RM1 juta sebulan dan meningkat setiap bulan.

63. Saya memiliki tanah seluas 100 ekar untuk tujuan pertanian pada 2022

64. Saya Berjaya merenovasi secara keseluruhan rumah Mak dan Arwah Ayah lengkap dengan perabut lekapan seperti yang diangankan oleh EMAK saya pada tahun 2020

65. Saya dapat menguasai ilmu NLP di Shah Alam Pada tahun 2019

66. Saya sentiasa mencabar diri saya dengan skydiving, paragliding di Bukit Jugra, dan bungy jumping di Krabi.

67. Saya Berjaya membuat TABUNGAN untuk anak-anak saya sebanyak 1JUTA seorang di dalam TABUNG HAJI

68. Saya Berjaya membawa adik-adik saya menyertai PROGRAM DR AZIZAN OSMAN, dan menyaksikan perubahan POSITIF dalam kehidupan mereka.

69. Saya Berjaya tersenyum dan menahan amarah saya dengan konsisten

70. Saya dapat pergi spa,facial and body treatment treatment setiap 2 minggu sekali.

71. Saya dapat berbakti kepada Rumah Orang tua-tua, Rumah Anak-anak yatim, keluarga miskin yang tersisih, gelandangan disekitar saya.

72. Saya dan suami Berjaya mngekalkan romantik dan kasih saying sehingga nafas yang terakhir.

73. Saya dapat melancong ke EUROPE - EOROPE TOUR selama 14HARI 12 MALAM pada tahun 2026.

74. Saya dan suami dapat mengerjakan IBADAH HAJI pada tahun 2027 dan Berjaya mengucup HAJARUL ASAWAD.

75. Saya Berjaya membina sebuah playground untuk anak saya dirumah bermain dan kolam renang.

76. Saya dapat memdidik anak saya tentang bisnes dan membuatkan ibubapa saya bangga dengan saya kerana saya seorang yang menongkah arus untuk beralih dari makan gaji kepada berbisnes.

77. Saya dapat belanja semua staff –staff saya dan member reward kepada mereka diatas kesetiaan dan komitemen mereka dalam menaikkan bisnes saya.

78. Saya sehidup semati, susah dan senang bersama suami saya.

79. Saya seorang MULTITASKING WOMEN.

80. Saya dapat mengeliling dunia bersama keluarga tercinta

81. Saya berjaya memiliki kereta mewah AUDI TT COUPE berwarna HITAM METALIC

82. Saya memiliki kereta mewah BENTLEY MULSANE berwarna PUTIH.

83. Bagi elaun pada mak setiap bulan RM5K sebelum 2020

84. Nak hembuskan nafas terakhir dalam keadaan sujud, pada solat subuh pagi jumaat dalam bulan Ramadhan.

85. Nak kuasai bahasa Inggeris fluencely

86. Memiliki Phd sebelum umur 40.

87. Saya Berjaya memiliki kereta FERARI model baru SEMASA berwarna BIRU

88. Saya memilik sebuah rumah banglo yang mampu menampung 100 orang anak-anak yatim TAHFIZ AL-QURAN yang sentiasa mengaji dan pahala tersebut di sedeqahkan buat Arwah Ayah HJ ZAINUDIN BIN MOHD NORDIN

89. Saya memiliki Francais KFC , MCD

90. Saya memiliki YAYASAN RUMAH JAGAAN ORANG-ORANG TUA.

91. Saya PEMBAYAR ZAKAT TERBESAR DI NEGERI PERAK

92. Saya mewakaf sebahagian Tanah milik saya di kawasan komersil untuk di jadikan Tanah Perkuburan Dalam Taman.

93. Saya Berjaya dan tanpa gagal mendoakan EMAK DAN ARWAH AYAH sebagai tanda terima kasih atas kasih sayang dan pengorbanan MEREKA.

94. Sentiasa memberikan yang TERBAIK pada Ibu Bapa dari segi kasih sayang, harta benda dan bantuan yang diperlukan.

95. Sentiasa memberi SENYUMAN kepada semua orang tanpa mengira agama, bangsa dan kedudukan.

96. Mengucapkan TERIMA KASIH kepada sesiapa sahaja waima anak kecil sekalipun atas sokongan dan dorongan serta bantuan dalam menjadikan kehidupan saya ini ceria serta memudahkan urusan kehidupan harian saya.

97. Sentiasa dapat menunaikan SOLAT 5 Waktu secara Berjemaah

98. Sentiasa dapat menunaikan Solat Sunat Duha setiap pagi dan Solat Sunat Tahajjud, Hajat & Taubat setiap sepertiga malam.

99. Dapat mengerjakan Ibadah Umrah pada 10 malam terakhir bulan Ramadan di Masjidi Haram Mekah setiap tahun.

100. Mempunyai kondominium setiap satu untuk anak-anak yang lengkap dengan perabuat dan kelengkapan.

101. Menjalani rawatan mata RILEX & SMILE bersama Dr Prof Muhaya Mohammad

102. Mendirikan Sebuah Masjid dan pahalanya Untuk ARWAH AYAH dan EMAK





No comments:

Post a Comment