Sunday 22 December 2019

DAPUR BERBAU BUSUK..? KETAHUI 8 BAHAN BERGUNA SEGARKAN UDARA DAPUR


Ruang dapur merupakan antara salah satu ruang yang cukup Disinilah kita akan menyediakan hidangan untuk keluarga tercinta sepanjang hari. Juga tidak dinafikan ruang dapur dan ruang makan menjadi medan berkumpulnya ahli keluarga untuk berbual mesra diantara atau sama lain.

Oleh itu ruang tersebut harus dipersiapkan sebaik mungkin untuk memberi keselesaan kepada penghuninya penuhi dengan udara yang segar dengan menggunakan lapan ramuan yang boleh diperolehi daripada dapur sendiri.

APA..? DAPUR BERBAU BUSUK..?

Jom Ambil Tahu 8 Bahan Dari Dapur sahaja yang mampu menyegarkan kembali ruang dapur.


Hiaskan dengan kedudukan yang baik. warna dan bentuk bunga mawar yang pelbagai bukan sahaja cantik dipandang malah baunya yang wani dan harum akanmencpta ruang lebih segar dan istimewa.










Aroma kulit kayu manis berupaya mejadikan masakan lebih lazat, tidak hairan juga kulit kayu manis turut dijadikan sebagai pewangi semula jadi untuk ruang dapur.








Ramas Buah Limau Sebelum potong sedikit dan letakkan dibucu-bucu dapur, bukan sekadar memberi aroma enak pada ruang dapur ianya berfungsi menjauhkan semut dari ruang dapur.








Daun pandan mempunyai bauan yang cukuo harum. ianya mampu menyerap bau kurang enak dalam ruang dapur. ianya juga mampu kekal lama. diracik halus dan ditempatkan didalm beka kristal tanpa penutup. semarak baunya.






Gabungan Bunga cengki dan limau nipis , boleh harumkan ruang dapur. Potong dua limau nipis dan cucukkan cengkih diatas nya. Sedap dan nyaman bauannya.






Memiliki aroma yang istimewa untuk diragaka di dapur. bauannya juga tahan lama.






Kesegarana daun pudina yang beraroma berjaya merangsang suasana ruang lebih segar dan selesa. daun pudina boleh menghalang semut daripada memasuki dapur.






Buah-buahan sitrus sepert lemon memiliki aroma kesegaran yang luar biasa. meletakkan irisan lemon di dalam bekas kaca berisi air umpanya bukan sahja boleh bertindak sebagai pewangi di ruang dapur malah mempunyai sentihan dekorasi yang begitu bersahaja namun menarik.



No comments:

Post a Comment