Saturday 15 February 2020

MANFAAT DAPUR BERTEMAKAN PUTIH


Putih sentiasa berada di senarai teratas yang menjadi warna kegemaran untuk dapur. Dapur putih tidak pernah kelihatan lapuk. Di samping itu, setiap warna kelihatan baik apabila digandingkan dengan putih, walaupun warna lain seperti kelabu, krim dan hitam. 

Putih bukan sahaja mejadi daya tarikan kepada mata, tetapi ia juga memberi kesan kepada emosi, kerana putih kelihatan bersih dan segar dan suci. 

Putih adalah warna yang bahagia. Dinding putih, kabinet, dan meja makan mencerminkan cahaya dalaman dan luaran.

Puith menjadikan dapur terkecil kelihatan lebih besar. Apabila akan kita berasa untuk menjual rumah, dapur putih akan membantu menjadikannya menarik bagi pembeli - marketable House

PERKARA YANG PERLU DIPERTIMBANGKAN UNTUK  DAPUR PUTIH.


Ada beberpa perkara yang perlu dipertimbangkan ketika memilih putih untuk dapur kita. 

Vaariasi - Putih datang dalam variasi yang berbeza - kapur putih, susu putih, putih antik, plain dan putih berkilat. Di samping itu, terdapat kulit putih yang hangat, iaitu putih yang mempunyai samaran kuning atau  hijau, dan kulit putih yang sejuk, yang mempunyai warna samaran biru atau  kelabu. 

Putih yang lebih panas akan kelihatan lebih gelap; putih sejuk akan kelihatan lebih ringan. Adalah penting untuk mengetahui variasi ini apabila memilih trim, warna aksen, dan aksesori.


Bahan yang berbeza boleh mempengaruhi cara warna putih yang sama muncul. Sebagai contoh, warna yang sama putih pada kabinet kayu padu akan kelihatan sedikit lebih gelap berbanding dengan peralatan keluli tahan karat. Warna putih yang berkilat di bahagian pinut  atau lantai kabinet akan mempunyai kemasan reflektif dengan mengambil warna apa sahaja warna yang ada di sekelilingnya.


MEMILIH PERALATAN DAPUR UNTUK DAPUR 

Oleh kerana kita rumah suka peralatan putih, beberapa pengeluar telah memperkenalkan variasi putih biasa, seperti laminate yang dibalut yang kelihatan seperti kaca putih. Memilih peralatan hitam atau keluli tahan karat berfungsi, selagi kita mengekalkan keseimbangan. Pilihan lain ialah memilih peralatan yang boleh dihadapi yang menjadikannya kelihatan seperti kabinet atau almari dan menjadikannya "tidak kelihatan."
TABLE TOP UNTUK DAPUR PUTIH.



Putih dengan urat kelabu. Ianya cenderung menjadi alur kelabu dengan nada yang lebih lembut dan lebih cerah putih, lebih dramatik boleh pilih warna lebih semulajadi. Marmar dengan kelabu dan alur berputar akan menjadikan dengan perkakas tahan karat keluli dan perkakasan nikel lebih kemas di dapur putih.

Satu cabaran dengan dapur putih adalah untuk memastikan ianya sentiasa bersih.


Dapur putih menawarkan banyak manfaat kepada pemilik rumah. Setiap kali kita ingin mengubah mood dapur, apa yang perlu kita lakukan adalah hanya menambah atau menukar beberapa dalam pencahayaan, aksesori, dan warna peralatan. Tampilannya tidak pernah menjadi lapuk, dan itu membuat dapur kita sentiasa nyaman untuk kita. 


No comments:

Post a Comment