Wednesday 16 November 2016

PANDUAN MENEMPAH KABINET DAPUR


 Hii.... hari ni akak kabinet ada banyak masa nak buat post. Post kali ni adalah post berkenaan mereka yang tak idea, tak tahu bagaimana nak tempah kabinet dapur. Ini biasanye berlaku pada mereka yang 1st time nak menempah. Sebab apa?...sebab baru beli rumah...baru dapat kunci RUMAH PERTAMA. 

TAHNIAH !!!!!!! Mesti sebelum tu korang mesti pernah usha2 dapur rumah kawan-kawan korang, beli dan belek majalah yang berkenaan kabinet dapur... google2 , survey pasal kabinet dapur. kan..kan..kan...??? korang gak mesti pernah berangan dapur korang cantikk.... bersih...kemas... dan korang sangat bersemangat nak ubahsuai ruang dapur korang seindah TAMAN ASTAKONA ... 

So apa yang korang kena tahu dan buat sebelum tempah? Yang Pertama sekali korang kena tahu korang nak konsep roper mana... Banyak jenis konsep ada sekarang such as :-

A. Modern 
B. Klasik 
C. Kontemporari 
D. English Style 
E. Minimalis 

Yang E ni...mmg banyak sangat yang orang suka... mmg gila2 orang suka sgt... Yang Kedua... korang kena tahu budget korang Dan Yang Ke 3 korang kena le cari ' Pembuat Kabinet' nye... dalam kes ni...kome cari le akak kabinet ye. Pape kome leh reoger akak kabinet ye kat 017-586 4878 Disetiap Gambar Yang akak kabinet sertakakan ni ... ada serba sedikit tips-tips nya.


Ini Contoh Kabinet Yang Ada Kat Pejabat Akak Kabinet. 

Ramai Yang Suke benor dengan contoh ni..kalau boeh korang nak angkut yang ini bawak balik rumah korang...kan..kan..kann..??












korang call ke...korang mesej ke...pm ke...Whatsapp ke akak kabinet ... kita set temujanji... sama ada korang datang pejabat comel dan jelita akak kabinet ni...atau korang nak jemput akak kabinet ke ISTANA idaman korang tu. Mana-mana pun boleh. Mana yang korang rasa selesa.


if korang datang pejabat dulu... kita boleh berkenal-kenalan...korang pun mesti nak tengok roper akak kabinet secara LIVE macam mana kan...???...betul ke perempuan ni boleh buat kabinet rumah aku ni... hahahaha... boleh percaya keeee....itu memang anggapan pertama korang2 yang tak pernah pertemu dengan akak kabinet yang cun ni...(ayat perasan tak hengat)

Dont worry ..tanggapan itu tak membuatkan akak kabinet kecil hati... akak kakbinet hati sado korangg.... 



Next... lepas kome rasa "perempuan jelita" ni boleh diharap.. . kita set appoinment ZIARAH DAN SUKAT.... dalam bahasa mudahnye.... korang jemput le akak kabinet ke ISTANA korang untuk akak kabinet amik sukatan ruang dapur korang.








Sesi ZIARAH & SUKAT ni, merupakan sesi akak kabinet ukur setiap inci ruang dapur korang. 

1. Luas Lantai

2. Ketinggian Siling

3. Susun Letak Suis2
4. Kedudukan Sumber Air Masuk Dan Keluar.
5. Cara/kebiasaan tuan rumah (korang le) guna dapur macam mana.

Selepas itu, dari data-data itu... wahh kerlas...!!! dari data-data itu....hahhaha..
dari ukuran tu... korang bagi le masa kat akak kabinet dalam 3-4 hari untuk memecah kepala otak untuk merekabentuk dapur rumah.






TADAAAAA.... !!!!! 
design dah siap... so nanti akak kabinet roger-roger korang ye... kita set plak lagi temujanji ... tapi kali ni korang kena datang pejabat akak kabinet yang comel dan jelita ni.... boleh je korang nak bawak anak-anak korang... walaupun comel...pejabat akak kabinet multipurpose function... kih..kih..kih..kih..

Bila korang datang pejabat akak kabinet, akak kabinet akan present kan design roper dapur korang, jika ada yang korang tak berkenan kita akan discuss dan amend design, bahan-bahan untuk kabinet yang hendak digunakan, aksesori yang korang berkenan dan lain-lain detail yang korang nak tahu.



Kome nk macam mana... berkilat... tak berapa nak kilat.... matt... kaler-kaler fancy, contoh:- hijo kuning merah hitam purple dan macam-macam kaler lagi ada... nak corak-corak kayu-kayan...

Jenis kaca pun ada...nk 2G Glass Paint... 3G...4G...bronze shading glass...frosted glass...hahhaha... akak kabinet nak taip pun duk kalut ingat macam jenis bahan ada.

Setiap bahan berbeza nila1 Ringgit Malaysianya...bergantung la ikut budget korang...kannn...

Lepas korang dah pilih bahan apa nak... kaler apa... boleh pilih jenis handle..jenis engsel..jenis aksesori...




TADAAAA...!!!!

SIAP

Cantik uolssss...

.

No comments:

Post a Comment