Sunday 17 June 2018

CARA NAK BERSIHKAN KABINET LAMINATED MELAMINE

Kabinet dapur yang diperbuat daripada melamine kini semakin menjadi pilihan oleh suri rumah. Selain tahan lama, peralatan melamin biasanya mudah dibersihkan dari kotoran, jika membersihkannya menggunakan cara yang betul. Jika kabinet melamin anda sudah kelihatan berdebu, kotor dan terasa berminyak dengan kotoran yang minyak semasa memasak, berikut adalah beberapa cara yang berkesan untuk membersihkan kabinet melamin anda.

Debu 
Ambil kain bersih lap bagi mengeluarkan semua habuk dalam kabinet melamin anda. Lakukan ini dari bahagian atas kabinet ke bahagian bawah supaya debu dapat dibersihkan secara optimum.

Gunakan Cecair Pembersih
Bagi anda yang suka perkara praktikal, anda boleh menggunakan cecair pembersih serbaguna untuk membersihkan bahagian luar dan di dalam kabinet. Walau bagaimanapun, jika kabinet biasanya digunakan untuk menyimpan memasak dan memasak peralatan dan rempah dapur, lebih baik menggunakan pembersih yang lebih selamat. Cukup dengan air suam dan beberapa titisan sabun cuci pinggan mangkuk. Tunggu kira-kira 5 minit, kemudian gunakan kain lembut atau span kering untuk membersihkan kabinet.

Untuk bahagian luar seperti pintu, boleh guna minyak tanah untuk membuang debu atau sisa minyak juga boleh memberi sedikit kilauan dan effect dapur baru pada permukaan luar kabinet dapur anda.

Jika kabinet melamin anda bersih, anda masih perlu membersihkannya secara berkala untuk memastikan kebersihan dikekalkan. Kabinet anda akan lebih tahan lama, kelihatan menarik dan lebih berfungsi dan selamat untuk menyimpan peralatan dapur. 

Semoga bermanfaat.

Anda tertarik untuk memilik kabinet dapur dengan pilihan bahan dari Laminated Melamine…?

ANDA INGIN DAPUR ANDA BERFUNGSI LEBIH DARI SEKADAR RUANG SEDIAKAN MAKANAN ?

Hubungi kami di http://www.wasap.my/0175864878 untuk tetapan temujanji ZIARAH & SUKAT secara PERCUMA*.


No comments:

Post a Comment